Saturday, September 22, 2012

Insiden di LRT Putra 21 September 2012


Assalamualaikum..

Saje mencoret sedikit peristiwa yg berlaku malam semalam di lrt putra station Gombak.

Habis kerja cabut naik lrt balik rumah,no singgah2 sebab bestfriend cuti hari ni.kalau idak,kitorang pasti menjengah setiap sudut KL Sentral mencari makanan yg sedap2 untuk mengisi perut.
jadi tahniah kepada kawan saya tu yg mungkin sekarang ni tgh atas pentas konvokesyen di USM penang.
Tahniah dayah..=)

Sampai di lrt Gombak hujan turun renyai2..Takde payung,jadi masalah jugak sebab baru sihat batuk dan selsema.Tergerak dihati nak redah hujan nak kejar balik rumah sebab bestfriend nak datang jemput untuk event Customer Day Herbalife.Dalam hati melonjak2 nak pergi tapi keletihan dan esok pulak ada commitment tuk O.T.Maklumlah budak baru kerja.Nak kumpul duit banyak2 sikit nak bayar Ptptn yg masih tak lepas2 nak bayar.hihi..

Dalam masa tu,duduk kat hujung tempat duduk kat lrt sambil lihat hujan yg turun renyai2..sambil belek2 hp tunggu Farah telefon nak bagitau tak dapat joint event malam tu.Biasa la kredit abis.

Dah dekat 15minit masih renung hujan malam kat lrt.Tak tahu kenapa mcm malas nak redah hujan yg tak berapa renyai.Kemudia Hp bunyi,tett.tet..Ok Farah dah kol..hehe

Sambil berborak dgn kawan baik,sambil jalan bawah bumbung lrt,sampai rancak sangat borak masa nak turun sikit nak lintas jalan tu tiba2....

kaki terjelepok masuk lubang..Mula2 mcm nerves muka tebal jugak sebab belakang tu ada cople tgh jalan jugak.Try bangun mcm biasa tiba2 kaki jem tak boleh gerak.Punyalah gelabah dan nangis2 masa tu sebab sorang2 terduduk tepi jalan.

Alhamdulillah couple yg tadi tu tolong n ada kereta berhenti.Satu family yg sangat2 baik tolong papah saya masuk kereta n hantar sampai flat tmn melati.dorang nak hantar g klinik saya taknak,sebab saya mmg tak suka susahkan org..(padahal segan)huhu

jadi saya hanya duduk di kaki tangga.nak naik tingkat 5 mmg mustahil sebab saya tahu saya mmg kena gi klinik.Family tadi mmg baik sangat walaupun pada masa tu dorang pun tgh di timpa musibah,Tok wan meninggal di ulu yam dan sedang rushing masih nak tolong saya.lepas dorang pergi saya nangi bukan sebab kaki sakit tapi sebab Allah temukan saya dengan orang yang sangat baik untuk tolong saya..

Kemudian farah kawan baik saya tadi tu tolong hantar gi klinik ngan husband dia,badr.Thanks farahbadr,kalau dorang takde tak tahu lah mcm mane nak gi klinik masa tu..
Ni la antara kawan2 baik masa sama2 belajar kat uia.=)
Sekarang adalah pemberi semangat kepada saya untuk kurus dan sihat dengan HERBALIFE.
=)

Then kat klinik doktor bagi ubat tahan sakit n hilang bengkak.malam tu balik umah maklong kat setapak.Thanks jugak kepada Maklong n paklong yg bagi tempat berteduh n support saya..hehe

Kaki masih sakit,tadi pergi x-ray ngan adik,adik ipra n anak buah..takde pape doktor tu pulak sangat baik.kat HKL dapat ubat yg sama jugak.Dah makan ubat,alhamdulillah kurang sakit nak jalan..

Semua tu ujian Allah dan saya terima dengan redha.

Terima kasih tak terhingga kepada semua yg tolong,terutama family tu.Kat FarahBadr,kat maklong n paklong,kat famili adik..Saya pulak masa tu terlupa nak minta nombor telefon family yg angkut saya balik umah tu mana tahu saya boleh tolong dorang masa2 akan datang.nama pun tak tahu.Hanya ALLAH Ta'ala saja yg dapat balas kebaikan semua orang yg tolong saya..insyALLAH..amin


Salam kasih sayang dari saya....
















2 comments:

Hazwani Harun said...

Salam Ukhuwah..sy dah follow blog ni..cantik blog ni, entry pon bnyk info..tq..=)

Anonymous said...

kak mira...sy baru bc ni.sob sob.lamanya tak jumpa.tadi baru date dgn akmal,dia dok dkt lrt putra.miss you! mputla dtg umah,roger2 bila ada masa.moga dipermudahkn sgl urusan ye =)
p/s: i'm thinking of to start blogging but not so sure nama apa.hee..godek2 ada tak org guna nama kami,lalu muncul cerita pulak T_T