Sunday, August 14, 2011

Di lema calon suami kah???


Dalam banyak2 dilema..Dilema ni yg paling aku tak suka...Dilema memilih calon suami kah??ehe..takde maknanya..Calon suami dah takde dalam senarai calon..(ayat buat2 sedih)lalalala~~

Dilema bila ada kawan2 buat walimah atau bahasa malaya di panggil majlis kawen.Disebabkan tempat aku belajar jauh2,jadi kawan2 pun duduk jauh2..cedihh..

Orang lain kalau nak buat reunion,sonang yo den tengok.den ni,abih yo sekolah menengah,tak ponah dah nampak bayang sekolah kesayangan den tuh..Kawan2 pun duk jauh bona,bukan taknak datang,tapi jauh n takdo org nak toman.den kalau bawak keto jalan dokek2 takpo yo,konpeden level tinggi,tapi jln jauh2 ni,paras darah main lama makin rendah.Bas jgn cakap la,den fobia sikit nek bas sejak 2 menjak ni.fobia fobia fobia....

Kalau da kawen senang sikit,suami leh teman jauh2 sampai kelantan pun den leh sampai nnti,insyAllahh..amin..

entry ni sobonar ea ditulis khas buat sahabat dunia akhirat....Sahabat aku ni penah cakap dulu masa zaman kat uia,dia nak cari suami yg hafiz al-quran...ok la,dia pun mmg baik..tudung labuh,bersopan santun,solehah,pandai jaga ati kawan...dan yg paling penting,berkawan dgn dia rasa bahagia,sentiasa rasa dekat dgn Allah..setiap kali waktu solat,dia selalu mengingatkan aku,tak baik berlengah dalam solat..itulah anugerah yg terindah dari Tuhan buat diri ni,seorang sahabat..doa yg dipinta selama 3 tahun di uia,dimakbulkan..dipertemukan dengan seorang sahabat yg senantiasa membuat diri dekat dgn Dia,,,

Tadi aku terima mesej dari dia,menjemput ku ke walimah beliau di kelantan pada 3 hari raya,,,Paling sebak bila dia bagitahu aku,yg bakal suami dia seorang hafiz al-quran..(itupun aku yg tanya,,heehheh)Doanya yg tak putus2 tu akhirnya dimakbul olehNya..

Calon suamiku yg mcm mane pula?Hafiz al-quran??Rasa kecil pulak diri ni minta yg lebih2 dari Allah.Layak ke aku bergandingan dgn org hafiz ni?Cukup bagiku,Allah Taala memberi aku seorang pendamping yg soleh,hafiz al-quran mungkin bonus ..amin...Tapi nak dapat yg terbaik,haruslah didik diri menjadi yg terbaik.akan kujaga cinta ini buat bakal pendampingku yg belum kunjung tiba..amin


1 comment:

suraiya sofia said...

semoga awak dpt apa yg awak impikan..insyaAllah..