Sunday, February 20, 2011

Ayat Pendinding

Credit Gambar: Nas


Hari ni bersama cik naufar
Sebab nak cerita tentang mimpi lagi
kawan2 percaya pada mimpi?
Cik naufar teringat satu mimpi tentang JIN

Maaf mungkin ini entry kerepek ubi bagi mereka,tapi bagi cik naufar mimpi sebegini sebenarnya banyak membawa kesedaran kepada diri sendiri

 "Disebuah sekolah
Ada JIN yang asyik mengganggu 
walaupun sekolah tu ramai,JIN tu hanya ganggu cik naufar
Tapi cik naufar tahu,kalau CN masuk satu kelas ni,JIN tu takkan berjaya masuk
Sebab dalam kelas tu dipenuhi orang2 yang berilmu
Kemudian CN tanya orang2 dalam kelas tu,kenapa JIN tu tak boleh masuk dalam kelas tu
Kemudian mereka bagi satu doa pada CN untuk elak JIN tu ganggu CN
CN ulang banyak kali doa tu,hafalkan.sebab CN tahu sebenarnya yg CN alami adalah dalam mimpi

CN doa banyak2 supaya tak lupa doa penting tu
And then,terus terjaga
Allah...
cik naufar dah tak boleh ulang doa tu
Dan lupa.."

Sekian cerita  mimpi habis

Di sebabkan kecewa yang amat,esoknya CN pegi Google
Cari DOA pendinding diri dari gangguan JIN & MAKHLUK HALUS

   Ayat2 Ruqyah
  • Al-Fatihah
  • Al-Baqarah 1-5, 102, 163-164, 255, 285-286
  • Al-Imran 18-19
  • Al-A'raf 54-56, 117-122
  • Yunus 81-82
  • Taha 69
  • Al-Mu'minun 115-118
  • As-Saffat 1-10
  • Al-Ahqaf 29-32
  • Ar-Rahman 33-36
  • Al-Hasyr 21-24
  • Al-Jinn 1-9
  • Al-Ikhlas
  • Al-Falah
  • An-Nas


Firman Allah s.w.t.:
Maksudnya:
"Dan Kami turunkan suatu dari al-Quran yang menjadi penawar (penyembuh) dan rahmat bagi orang-orang beriman, dan tidaklah menambah bagi orang-orang yang zalim melainkan kerugian" - surah al-Isra' : 82
 
Rasulullah s.a.w. bersabda, "Setiap penyakit ada ubat penawarnya dan apabila suatu ubat itu sesuai dengan jenis penyakitnya, maka penyakit itu akan sembuh dengan izin Allah." - maksud hadis riwayat Muslim
 
Sekadar perkongsian

Thursday, February 17, 2011

A JUST


Just Because I am Not Crying
Doesn't Mean I am Ok

Just Because I am Smiling
Doesn't Mean I am Happy

Inilah Kehidupan



Rutin harian terbantut
Dah 2 hari aku bertindak malas
Malas dgn tidak sengaja
Sebab sakit dada yg menekan
Bila aku check Google pasal sakit dada 
Inilah hasilnya...weeeeeeee~~

Punca
Sakit dada tidak semestinya dikaitkan dengan seseorang yang mendapat serangan penyakit jantung. Ramai juga pesakit yang mendapat sakit pada dada ini tidak mengalami serangan jantung.

• Serangan jantung (penyakit koronari jantung) berlaku apabila terdapat saluran darah ke jantung tersumbat.

• Lain-lain jenis penyakit jantung seperti masalah injap jantung.

• Pedih ulu hati yang disebabkan oleh gangguan asid dari perut.


• Sakit di bahagian perut hingga ke dada.


• Sakit di bahagian luar dada seperti otot, sendi dan rusuk.


• Penyakit berkaitan dengan paru-paru seperti asma.


• Kecederaan pada dada disebabkan oleh kemalangan atau terjatuh.


• Gangguan emosi seperti kebimbangan, panik dan tekanan.

 
• Sakit belakang.



Dah2 sila jangan mengada2 buat bising disini
Sila jumpa Tabib
Anda juga ya!
^_^


Wednesday, February 16, 2011

Tak nak letak tajuk boleh tak?

Bila diperiksa
banyak betul entry yang terduduk sejak sekian lama dalam blog
yang tak diupdate
yang tak dipublish
Sebab tu dah pesan
kalau buat keje jangan tinggalkan separuh jalan
Kan dah lesap semua idea2 yang bagus~

Lagi satu
saya dah malas pergi blog orang
tak tahu kenapa
Mungkin sebab niat saya tulis disini sekadar meluahkan atau berkongsi rasa
Mungkin semangat berBlog dah takde
 
Hey
Mane pegi semangat awak cik naufar???
 
 
=(

Al-Fatihah



Runtun hati kami menerima berita sedih ini.
Saat jiwa memerlukan,ia pergi buat selamanya

Ya Allah
Rahmati mereka
Tempatkan mereka 
bersama orang-orang yang beriman
Ubati kesedihan orang yang menyayangi mereka
untuk menerima  hakikat
bahawa kematian itu sudah pasti
Biarpun ia pedih

Kerana kami juga akan menyusul 
Menghadap Mu
Kekasih Yang Abadi

Ya Allah
Cekalkan hati-hati kami
menghadapi dugaan dan ujian ini

Ya Allah
Kami perlukan kekuatan itu

Al-Fatihah

15 Feb 2011

Saturday, February 12, 2011

Love is Cinta

 
 Salam Maulidur Rasul
Salam Kasih
Salam Cinta
Selawat & Salam
Buat Junjungan Besar Muhammad SAW
 
"Malu rasanya menyatakan cinta kepada Dia kekasih Allah
Kerana Dia insan mulia
Sedangkan diriku insan biasa
Kupujuk jua hati & jiwa
Meluahkan rasa cinta membara..."
Credit lagu Hijjaz,Kekasih Allah
 
Opsss
Jangan lupa
Say NO to VALENTINE's DAY



 P/S:
Setelah 30 tahun memerintah secara kuku besi,
setelah 3 minggu rakyat menganjuk rasa diseluruh mesir,
selepas hampir 300 ratus rakyat Mesir syahid..
akhirnya....REGIM SEKUTU ISREAL LAKNATULLAH INI MELEPASKAN JAWATAN PRESIDEN MESIR..ALLLAHUAKBAR!!!!