Friday, January 7, 2011

Mati;Cerita Aku

Sakit kepala dong ma~

Ibu;akak ni asyik sakit kepala.bahaya.Baik check doktor takut2 ada darah tinggi...[nauzubillah]
akak;dah biasa ,ni mesti kurang minum air masak kot[pandai2 wat conclusion sendiri  =b]

Pening2 lalat lor~
akak:Tiba2 aje.nape ea?
Hati;Biasalah tu,bendalir dlm kepala tak stabil


Penat deh~
aik,baru angkat2 n kemas dapur dah penat [alasan untuk malas~]

tiba2 sakit dada.Tapi it just 4 awhile aje~ [buat2 biasa]

Sesak nafas,especially waktu tengah malam.rasa cam masa tu dah nak ajal.[takut sangat!!]

Takut.Takut.Takut.

bukan takut mati.Takut kalau waktu ajal datang menjemput itu,aku dalam keadaan tak bersedia.
"YA Allah,matikanlah aku dalam keadaan husnul khatimah"
Amin

oh yang diatas tu tanda2 sakit jantung.benda ni aku tengok dalam MHI TV3 pagi tadi
Hadoih..Sume tanda2 tu sentiasa ada pada aku sekarang.adakah aku harus menjalani check-up????

 Disini aku menyusun sepuluh jari,mohon maaf andai sepanjang sape2 yang baca ni kenal aku n aku ada buat salah ngan kamu n kamu n kamu...harap dimaafkan.Halalkan segalanya...sebab kita tak tahu bila kita akan dijemput Ilahi....


Ini Saya aka aku,cik naufar,amirah muhajir versi 3 tahun lagi
ngehs**
 Aku selalu teringat doa seorang lecture takaful
"Ya Allah jika Engkau ingin mengambil nyawaku,matikanlah aku dalam keadaan apabila aku sudah bergelar seorang isteri kepada seorang suami"
Amin

Bila dah berkaahwin
"Ya Allah jika Engkau ingin mengambil nyawaku,matikanlah aku ketika aku sudah bergelar seorang ibu kepada anak2ku"
Amin

Salah ke aku berbicara soal mati?
Kalau org2 tua dengar ni,mesti kena marah
Bak kata orang tak baik cakap benda2 tak elok

Mati itu pasti
Lebih kerap kita mengingatinya
Makin pintar kita dalam mebentuk jati diri sebagai seorang Muslim sejati
Amin

2 comments:

E.d.Y said...

sedih lak baca entry ni..;(

BaiTiL a'tiQa said...

maut itu pasti, hidup itu insyaallah...

"semoga sentiasa dalam lindungan Allah"