Posts

Showing posts from February, 2010

::Kenapa..kenapa Malaysia??::

Image
Aku hanya ingin cinta yang halal,
Di mata dunia juga akhirat,
Dengan dia tentu atas izinNya,
Ketika cinta bertasbih,
TUhan beri aku cinta,
Ku menanti cinta




Sebelum bermulanya fasa kedua untuk assignment yg menanti tuk di hantar,saya menghabiskan sedikit masa menonton cerita yang saya tunggu2 selama ni..Sebuah ceritera hasil karya Habiburrahman E-l-Syerazy.Sejak 3 tahun lalu,saya telah jatuh cinta dengan hasil karya hebat sasterawan dari bumi Indonesia ini.Karyanya begitu menyentuh hati dan sangat terkesan dijiwa sesiapa pun yang membaca dan menyelami nya.

Setelah abis nonton kcb, sambung pulak ke kcb 2..kemudian kcb 2 tu diulang banyak kali terutama di bahagian khairul azam meminta pak kiyai menkhitbah seorang muslimah untuk dirinya..part tu mmg sangat terkesan dihati sebagai conclusion kepada cerita yg sehebat ini.alhamdulillah masih ada karya2 seperti ni dihasilkan oleh mereka2 yg berbakat luas dalam bidang ni.

Beberapa minggu kemudian saya terlihat satu poster seperti diatas..dari Faceboo…

::Aku bersyukur punya sahabat sebaikmu....::

Image
Petang yang hening..syukur dipanjatkan pada Dia yg tak terhingga..Akhirnya petang tadi hujan turun dengan mencurah2..Saya memang terkejut dengan hujan petang ni kerana tak ada tanda2 pun yg hujan akan turun..Alhamdulillah..Sejuk bumi tuhan ni..semoga kita termasuk dikalangan hamba2Nya yg sentiasa bersyukur.tapi hari ni saya nak tulis tentang sebuah cerita, bila kita sentiasa bersabar atas dugaan dan sentiasa meletakkan diri kita dalam posisi sebagai hambaNya yg lemah dan tahu erti syukur..Sejak tadika,saya dah punya seorang sahabat baik.Alhamdulillah sejak kecil hingga dewasa kami tetap bersama.Begitu besar nikmat persahabatan yg Allah beri pada saya.Saya kenal sahabat saya sejak kecil,sehingga masuk alam persekolahan,duduk dikelas yg sama dari darjah satu hingga darjah enam.Kami selalu bersaing tuk dapatkan tempat pertama,walaupun saya selalu kalah..hehehe…Sampai nak masuk tingkatan satu,kami berpakat nak mintak sekolah yg sama.Akhirnya kami berkeputusan tuk menyambung persekolahan p…

::For the rest of my life::

Image
Setelah lagu opick,saya suka pula melayan lagu maher zain..Semua lagunya mengalunkan melodi indah yg sentiasa mengingatkan kita kepada kebaikan..

Huhu..tak tahu nak tulis entry ape,jadi saya copy je lirik lagu ni kat pakcik Google..Dengar sekejap lagu ni terus rasa mendayu2,cam diawangan pula..ngeh3~~~

For The Rest Of my LifeAlbum : thank you ALLAH
Munsyid : maher zain


For The Rest Of my Life-Maher Zain

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say
Chorus:
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I…I`ll be there for you

I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I as…