Monday, November 15, 2010

Cerita Cik Naufar



Assalamualaikum semua.alhamdulillah ari ni cik naufar dah leh update belog.Pening kepala sebab setiap kali nak update broadband ni asek jelez ngan cik naufar.Ari ni style tulisan cik naufar agak pelik n ngada2 cikit.ngehs~

Minggu ni minggu yg agak bz n kelam kabut sangat.Memikirkan interview2 yg mana nak didahulukan n 'dismiss'kan.alamak berbaur riak pulak,lom keje dah pandai dismiss2 peluang keje.huhu~Bukan taknak pegi,ada yg berturut2,ari ni petang di melaka esok pagi di kl.Terkejar2.Jadi kena pilih yg betul2.

Semalam baru lepas Mtest tuk Kpli,doakan cik naufar dapat.nak sangat jadi cikgu betul2.amin...Kelmarin ada kat beranang tuk microteaching.Dua2 my adik yg temankan.Thanks alang!!^_^...

Ok itu baru sedikit berita minggu ini spesel dari cik naufar.

Macammana pula dengan hati,jiwa,limpa ,jantung?Sudah sihat ke?
Hehe..HAti masih macam biasa,senyap sunyi.Setelah apa yg berlaku,baru cik naufar sedar...tak semua yang nampak baik itu baik n tak semua yg nampak jahat itu jahat.Tapi cik naufar pun tak berhak nak menilai baik buruknya manusia.Biar Allah sahaja yg menilainya.

Cuma Cik naufar tak suka..tak suka pada orang yang tak tahu menilai dan menghargai hati orang lain.Bukan ciknau far yang memulakan semuanya.Dia yang datang sendiri dalam hidup cik naufar.Betul2 sewaktu cik naufar kosong tanpa apa2.Dan dia juga yang memilih untuk pergi.Cik naufar tak pernah halang apatah lagi membenci dia.Hati cik naufar jadi kucar kacir kerana org sepertinya.

Dulu cik naufar selalu doa minta pada Tuhan.Cuma cik naufar tak suka salah pilih.Pilihan itu sangat penting bagi hidup cik naufar.Sekarang cik naufar sedar,kadang2 pilihan manusia seperti cik naufar ni,bukan setakat pilihan tetapi juga harapan..

Lepas ni,nasihat kepada diri cik naufar dan kepada org lain...jangan terlampau memberi harapan dan mencurahnya seperti air terjun(apa la ayat merepek ni)

Alhamdulillah Allah Ta'ala dah mula tunjukkan satu persatu,supaya cik naufar cepat2 sedar dari lena yg panjang.

Cik naufar taknak sakit lagi...Penat memikirkan hal sebegini,lebih baik memikirkan bagaimana mahu jadi hamba terbaik di sisi-Nya.Mempersiapkan diri kerana cik naufar pun tak tahu bila akan pergi...

P/s:Cik Naufar lom tunang la....cerita kat entry tunang tu,mesti ad ayg tak baca sampai habis sebab panjang sangat kan?hihihi...^_^

10 comments:

akma said...

Bace sampai hbs je..he3.
tapi yang datang dan pergi tu, macam tunang je..:)

E.d.Y said...

ke sorok tunang??macma artis lak..haha

Amirah Muhajir said...

akma>>wallahua'lam..hihihi...akma mainserkap jarang ea..=)

Amirah Muhajir said...

edy>>haha..takde maknanya artis..cam men sorok2 plak..huhu

akma said...

hihi..hanya Allah, kakmira dan 'si datang dan pergi' saje tahu...:]

E.d.Y said...

mana la tau..tiba2 nak try main sorok2..huhu

Amirah Muhajir said...

akma>>betul2...hanya Tuhan yg tahu..hehe

Amirah Muhajir said...

edy>>haha..boleh tahan jugak tu ..

ummu said...

assalamualaikum dik
good luck erk
moga dapat jadi cikgu yang cemerlang.
jadi cikgu ni, susah tau.
kena korban banyak masa untuk pelajar.
ayat nakutkan cik naufar je.tapi yg penting,kalau dah minat, segalanya taida maslah,kan cik naufar.
p/s: suspen je,ingatkan dah tunang,:).takpe,moga2 dapatlah calon yang beriman,insyaallah

Amirah Muhajir said...

walikumsalam kak ummu cayang..

syukran..syukran..inshAllah amin..saya mmg harap doa dari sahabat2 sebab dah terlalu minat nak jadi cikgu..semangat nih.hehe.

p/s:suspenkan akak je kan?sorry banyak2 kak..=)