Sunday, March 21, 2010

lalalalaguuu...~~

Assalamualaikum..
Ari ni rasa cam nak letak satu lagu inggeris..huhu.Dan2 nak exam ni, mood cam rasa rajin nak dengar lagu omputeh..^_^

Song by Daniel Bedingfield
Title: If you are not the one

If you're not the one then why does my soul feel glad today?
If you're not the one then why does my hand fit yours this way?
If you are not mine then why does your heart return my call?
If you are not mine would I have the strength to stand at all?

I never know what the future brings
But I know you're here with me now
We'll make it through
And I hope you are the one I share my life with

I don't wanna run away but I can't take it, I don't understand
If I'm not made for you then why does my heart tell me that I am?
Is there any way that I can stay in your arms?

If I don't need you then why am I crying on my bed?
If I don't need you then why does your name resound in my head?
If you're not for me then why does this distance maim my life?
If you're not for me then why do I dream of you as my wife?

I don't know life so far away
But I know that its just a trip
We'll make it through
And I hope you are the one I share my life with
And I wish that you could be the one I die with
And I'm praying you're the one I'Ve build my home with
I hope I love you all my life

I don't wanna run away but I can't take it, I don't understand
If I'm not made for you then why does my heart tell me that I am
Is there any way that I can stay in your arms?

'Cause I miss you, body and soul so strong that it takes my breath away
And I breathe you into my heart and pray for the strength to stand today
'Cause I love you, whether it's wrong or right
And though I can't be with you tonight
You know my heart is by your side

I don’t wanna run away but I can’t take it, I don’t understand
If I’m not made for you then why does my heart tell me that I am
Is there any way that I can stay in your arms?

Tuesday, March 9, 2010

k.e.c.e.w.a



Agak sedih dipagi hari…belum apa2 dah gagal.
Mula2 pagi tadi excited jugak lah nak cek samada boleh amek Mtest tuk KPLI.Penat tunggu depan latop..tup2…


Anda gagal~~lalalala…

Belum sempat rasa dipanggil ujian pon dah gagal.Mood sedih la hari ni..
Agak2 nape la saya tak dipanggil ea tuan menteri?Salah isi ke??

Meh la nak senaraikan sebab musababnya..(agak2 je)

Pertama:
lom abih blaja lagi..scrool pon takde..tapi sebab yg ni takleh pakai jugak sebab roommate n kengkawan pon ade yg dapat..

Kedua:
Rezeki masing2..mungkin ade hikmah..

Ketiga..jap2 nak pk..huhu

erm..sebab bidang pengajian yg dipilih kot..ari tu isi mintak ajar math..maklumlah tu je yg tahu..huhu.org cakap kalau nak isi,jgn pilih matematik.susah wooo nak dapat..herm..betullah bagai dikata..ngehs**(nyesal ke?tak la……….)

keempat…salah isi borong.ngehs**

kelima…saya tak layak jadi cikgu~~

Last sekali…..rasa2nya ade satu column yg saya isi n kengkawan lain tak isi…column ape?biar Allah Ta’ala je yg tahu…tapi kalau betullah sebab tu saya direject n tak terpilih,memang tak patut.Ini dah kira diskriminasi kepada orang2 seperti saya..

k.e.c.e.w.a

Sunday, March 7, 2010

::Jodoh pulak....::



Assalamualaikum…

Salam kasih dan sayang buat semua pembaca..Semoga redha-Nya sentiasa bersama kita.amin.

Bebelan kita hari ini dah punya tajuk,tidak seperti entry2 sebelum ni yg agak ‘misteri’ n susah nak difahami..ngeh**

Sudah ramai orang yg saya tanya n rujuk..tapi masih konfius dengan diri sendiri.saya suka mempersoalkan sesuatu yg asyik berulang sampai kepala udah pusing ‘otomatikali’..huhu**

Lately saya suka mempersoalkan tentang jodoh..maklumlah udah makin dewasa.korang pon sama kan?ahaks**pantang jumpa sape2 mesti soklan yg ditanya..dah nak kawen ke?bila nak kawen?pakwe org mane..adush!bintang2 mate nak jawab..*-*

Jodoh belum ditemukan Allah..lambat lagi rasa nya..tu je yg boleh jawab.Tapi cikgu saya cakap,kalau org Tanya bila nak kawen,kena jawab insyAllah..hehe..^-^

Tapi org cakap,jodoh perlukan usaha..kalau tak usaha sampai bila pun tunggu,tanpa usaha tak guna jugak… sampai takat tu saya pening la lagi..@_@..

usaha dari segi apa?yg saya tahu(ilmu cetek),berusaha melalui doa..tapi dorang cakap,bukan setakat doa je,usaha mencari pon kena jugak..ayakk..takkan saya kena cari sape jodoh saya?takkan saya kena kapel?uish..sungguh tak faham…takpon saya kena carik at least kawan lelaki yg berkemungkinan jodoh saya??mane leh tahu dia jodoh kita….#_#

tapi seorang teman pernah bagitahu,ade hadith yg mengatakan kita memang perlu berusaha mencari jodoh..ni saya tengah tunggu hadith dari kawan saya tu..

kalau suka kat seseorang,kena bagitahu dia..itu salah satu usaha’ini di quote dari seorang kawan jugak..takkanlah begitu..konfius**

tetiba bila bagitahu isi hati kita,dia pon suka kita jugak..dah tu bercinta ke?dan2 lambat lagi nak kawen..bukankah ‘bahaya cinta sebelum kawen’??

kena bagitahu or simpan je rasa hati kita??

Saya ade baca dalam buku..ade sebuah hadith:

“sesiapa yang jatuh cinta,lalu dia memelihara kesucian dirinya dan bersabar hingga meninggal dunia,maka dia adalah seorang yang syahid.”

(Riwayat Hakim, Ibn Asakir,al-Dailami, dan lain-lan)

Walaupon masih dalam kekeliruan,saya tetap ade prinsip tersendiri tentang jodoh.kerana setiap manusia dijadikan,ada jodoh masing2..Moga kita akan dapat yg terbaik,tapi……..kita pon kena jadi yg terbaik.ngehs**

Walau apapun,bersabarlah……kerana,

Allah sentiasa bersama orang2 yg bersabar..(Al-Anfal;46)

Saturday, March 6, 2010

entry tiada tajuk


Saya seolah2 nampak kematian menunggu kedatangan saya..

Saya nampak malaikat maut bersedia mencabut nyawa saya…

Walaupun saya teringin untuk pergi dari dunia ini,namun saya belum bersedia..

Saya bukan hamba yang baik disisiNya..

Namun saya tetap cuba n berusaha tuk menjadi yg terbaik!!