Tuesday, February 23, 2010

::Kenapa..kenapa Malaysia??::



Aku hanya ingin cinta yang halal,
Di mata dunia juga akhirat,
Dengan dia tentu atas izinNya,
Ketika cinta bertasbih,
TUhan beri aku cinta,
Ku menanti cinta




Sebelum bermulanya fasa kedua untuk assignment yg menanti tuk di hantar,saya menghabiskan sedikit masa menonton cerita yang saya tunggu2 selama ni..Sebuah ceritera hasil karya Habiburrahman E-l-Syerazy.Sejak 3 tahun lalu,saya telah jatuh cinta dengan hasil karya hebat sasterawan dari bumi Indonesia ini.Karyanya begitu menyentuh hati dan sangat terkesan dijiwa sesiapa pun yang membaca dan menyelami nya.

Setelah abis nonton kcb, sambung pulak ke kcb 2..kemudian kcb 2 tu diulang banyak kali terutama di bahagian khairul azam meminta pak kiyai menkhitbah seorang muslimah untuk dirinya..part tu mmg sangat terkesan dihati sebagai conclusion kepada cerita yg sehebat ini.alhamdulillah masih ada karya2 seperti ni dihasilkan oleh mereka2 yg berbakat luas dalam bidang ni.

Beberapa minggu kemudian saya terlihat satu poster seperti diatas..dari Facebook Saudara Ridhuan Hussin(uia).Anda pun boleh conclude sendiri tanpa saya menghuraikan apa yg ingin diberitahu disini..huhu..

Sedih2 kenapa mesti ada diskriminasi?Kenapa..kenapa..taperlah,takde lah rasa frust sangat coz dah dapat tengok kat latop..huhu..thanx kepada kengkawan yg bagi cite ni kat saya..syukran,mecih,thanx,toche,arigato…bla..bla…

Tapi masih pelik lah kenapa cite agama camnih tak lulus kat mesia?saya pelik la..pelik..n sangat pelik....kenapa Malaysia?kenapa?ha...sila jawab cepat~~huhu

6 comments:

maiyah said...

cam best je cite ni kan, suma kata camtu.. mungkin kene tgk gak x

Amirah Muhajir said...

kak maiyah..

best kak..bestbangat..
tapi kena tengok yg no satu dulu baru leh tengok no 2..
nak menghayati lah katakan..hehehe

E.d.Y said...

ketika cinta bertasbih..huhuhu...anna..huhuhu~~~

Amirah Muhajir said...

zaidi..
aha ni lagi sorang...
tengok sampai khatam..huhu

abu muaz said...

sabar anakanda. malaysiakan sebuah negara yang ada penyakit kronik.

Amirah Muhajir said...

salam abu muaz..

hehe...mmg kronik dah kalau begini...