Posts

Showing posts from December, 2009

::Lagu nasyed terbaik minggu ini jatuh kepada....::

Assalamualikum semua..
hari ni nak bagi satu lagu..saya pun tak tau lagu ni dah berapa lama wujud..tapi sekarang baru saya perasan yg lirik nya sangat2 lah puitis.lagu cinta kepada Yang Maha Agung...Lagu n melodi sangat2 best..Sejak seminggu,ini je lagu yg saya dengar kat bilik,sampai ade roomate yg dah boleh ingat sket2 liriknya...(^_^)

Cuba selami makna bait2 lirik ni...
Opick - Rapuhdetik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

::Diskriminasi Kasih::

Image
Diskriminasi kasih itu,kadangkala hampir membuat manusia tersungkur,menangis dan berduka sepanjang hidupnya.Dan manusia sering berteka-teki,apakah kasih itu perlu ada ketawa dan air mata,walau datangnya adalah dari satu yang sama..-Naufarhikmah


Cetusan dari hujung hati yang semakin parah dek kerana ketidakadilan manusia dalam memberi dan menerima...Apakah hanya aku manusia itu?Tidak....!!Sebenarnya semua manusia sebegitu,cuma langkah yang diatur selalu ditafsir benar dan tiada cacat celanya..walau hakikat sebenar manusia bukanlah sempurna..

Mereka sering mengagap kesilapan orang adalah contoh terbaik untuk membuat perbandingan atas segala kebaikan yg mereka taburkan..Itulah manusia,bongkak untuk menunduk sedikit dan mengakui kesilapan diri..

dan kenapa harus ada kasih sayang serta cinta yang bertaraf segi,bulat,tinggi dan rendah?Bukankah anak adam itu dicipta dalam satu susur yang sama,daripada setitis air mani lantas terciptanya moyang Adam Alaihissalam?

Jadilah khalifah yang sentiasa me…