Thursday, December 10, 2009

::Lagu nasyed terbaik minggu ini jatuh kepada....::

Assalamualikum semua..
hari ni nak bagi satu lagu..saya pun tak tau lagu ni dah berapa lama wujud..tapi sekarang baru saya perasan yg lirik nya sangat2 lah puitis.lagu cinta kepada Yang Maha Agung...Lagu n melodi sangat2 best..Sejak seminggu,ini je lagu yg saya dengar kat bilik,sampai ade roomate yg dah boleh ingat sket2 liriknya...(^_^)

Cuba selami makna bait2 lirik ni...

Opick - Rapuh

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu


6 comments:

maiyah said...

puitis yg penuh makna :)

Amirah Tumin said...

makna yg sangat2 mendalam...=)

neem said...

suka lagu2 opik. mmg best

E.d.Y said...

lagu2 opick mmg best

Anonymous said...

memg sgt2 best lagu opick..
farah kenal pun sbb arwah k.sha yg suka ajak farah dgr lagu2 kesukaan beliau..kami punya minat yg same pasal lagu2 ni...

Amirah Tumin said...

yes..agree wif all of u here...=))