Thursday, September 3, 2009

::Syukur Alhamdulillah!!::

Sesungguhnya Allah itu Maha Pengasih..
Syukur Alhamdulillah,barang paling paling penting yang saya telah hilangkan 2 minggu lepas,telah ditemui.

Hanya kerisauan yang sering bertandang dilubuk hati saya ketika kunci bilik saya menghilangkan dirinya.Pagi tadi saya baru sahaja merancang tuk buat report di office sekaligus terpaksa saya relakan diri membayar compound.(Banyak jugak tu).tu lah,cuai sangat.

Sebenarnya penat sudah saya mencari disetiap jalan2 dan tempat2 yang telah saya lewati.di café,bilik tv,di bilik,di tepi2 rumput..^_^,Berkali2 saya bertanya pekerja2 dicafe,sebab hati saya kuat mengatakan kunci saya berada dicafe saat hilang.

Memang benar lah tekaan saya,roommate saya pulang petang tadi memberi khabar gembira.saya betul2 rasa bersyukur yang amat sangat!Kunci yang saya sayangi itu rupa2nya selamat berada dicafe,tergantung..macammaae saya boleh tak perasan..ish..lalainya saya ni!Itulah manusia..sering lalai.

Sewaktu ia hilang,Allah sahaja yang tahu betapa runsingnya hati saya.Setiap masa saya dirundung kebimbangan yang amat andai kunci tersebut jatuh ketangan orang2 yang tidak bertanggung jawab.

Setiap usai solat,saya betul2 berdoa dan berharap agar kunci saya ditemui kembali. Betapa Allah menguji saya dengan ujian yang sangat kecil,tapi saya dah jadi gundah gulana. Bak kelasi kapal yang hilang layar nya,.itu lah saya.hehe.

Alhamdulillah berkat kemuliaan bulan Ramadhan,ujian2 kecil seperti ini mengajar saya erti kesabaran,kecekalan,walau itu hanya ujian kecil kelak saya menjadi lebih bersedia menghadapi segala kemungkinan tuk ujian2 yang lebih hebat dari ini.InsyAllah!

No comments: