Sunday, August 30, 2009

::tanpa tajuk::




Serba salah rasanya membiarkan blog kesayangan saya ni bersemak dan tak berkemas dgn perkara2 baru dalam hidup ni. Maaf sekiranya saya masih belum sempat berkongsi pendapat dan idea2 tentang persoalan2 yang telah lama ditagkan pada blog ni.
Maaf juga pada pengunjung2 blog ni kerana masih belum ada entry2 baru yang boleh diambil sebagai ilmu untuk kalian manfaatkan.

Kesibukan tu kadang2 membiarkan saya jauh dari sesuatu yang lebih bermakna dan penting dalam hidup sebagai hambaNYA..terutama pada bulan yang mulia ni.herm..

Semalam lewat petang saya seorang diri menelaah dan menyelusuri jalan2 di Kuala Lumpur.Tujuannya hanya satu,nak membeli tiket tuk balik raya nanti.bertolak dari pukul 3.45,yang saya jangkakan sampai sebelum asar,tapi rupa2nya saya melakukan kesilapan.Lupa pulak nak memasukkan waktu tuk “traffic jame”..Hehe.last2 pukul 5 baru saya sampai di KL.Alhamdulillah tiket tuk balik raya masih banyak yang available. After beli tiket n solat,saya bershopping sekejap di Mydin.=).em..selalunya bersesak2 jugak kalau masuk mydin,tapi kali ni lengang aje.pantas je tangan saya mencapai barang2 yang nak dibeli.lepas ni kena kejar bas tuk balik uia plak..memang betul jangkaan saya.sampai diterminal bas sebelah CM,yang ada hanya satu bas bernombor 91,bas ke UIA. Sebelum naik,sempat jugak membeli sedikit juadah tuk buka puasa.dah instinct ni rasa mcm tak sempat je sampai UIA tuk buka. ^_^

Waktu hampir berbuka, saya masih didalam bas,terperangkap dalam traffic jame...
Hanya dari central market ke jalan hospital dahpun mencuri masa satu jam.aduh..Ramadhan betul2 menguji kesabaran hambaNYA.
Nampaknya kali ni kenalah berbuka kat dalam bas..

Sampai di UIA,rupa2nya hanya tinggal saya seorang yang masih tak turun2.Penumpang terakhir..statement yang agak menakutkan..=)Alhamdulillah selamat sampai…

Itu cerita semalam..

Hari ni saya masih lagi keseorangan berbuka puasa dibilik.semua roommate dah balik umah,bahagianya mereka.Sedih jugak mase berbuka tadi,terbayang2 wajah family kat kampong. Tapi itulah dinamakan pengorbanan.disebabkan nak score btul2 mase final ni la,saya memilih jalan ini.Moga Allah Ta’ala memberi keberkatan dalam jalan jihad ni.amin

Ujian dating lagi ngan saya hamba yang kerdil ni..

Nampaknya saya terpaksa terperap dibilik dek kerana kecuaian diri sendiri sampai kunci bilik hilang..beratnya dugaan ni.=(

Nak pergi mana2,hanya tawakal kepada ALLAH!

Nak ke café serba salah,nak ke surau pon serba salah.disebabkan weekend ni ramai yang balik kampong,Susana di hostel agak sunyi. Jadi adalah lebih baik tuk saya tak kemana2...
Waktu saya melangkah keluar dari bilik tadi pun,keadaan sekeliling menyeramkan je.bunyi cengkerik,bunyi kucing,bunyi anjing,semua ade.rupa2nya, waktu ni hanya saya seorang
penghuni dilevel 2 blok saya..Moga Allah memberi kekuatan.amin. =)

Salam Ramadhan,Selamat bersahur,Selamat berbuka pose!!

8 comments:

HanzSens3i said...

إن الله مع الصابرين
إن مع العسر يسرا

dua ayat utk kamu...
smoga sgalanya punya hikmah...:)

Musafir said...

Salam..
huhu sedihnyer criter..penuh ujian..tp kdg2 kta perlu bersyukur dengan ujian yang melanda kita kerana disebalik ujian Allah telah menyediakan satu hikmah yang tidak dapat difikirkan oleh manusia..ape2 pon seeru 'la barakatillah ^_^

Amirah Tumin said...

time kasih cikgu hanz..insyAllah..apekah agaknya hikmah Allah nak tunjuk..=)

Amirah Tumin said...

benarlah kata2 en.musafir.
kite ni kadang2 lupa nak bersyukur,sebab tu Allah tarik kejap nikmat tu,nak bagi hambaNya sedar..
Adilkan Allah?=)

Musafir said...

mmg adil..."sesungguhnya Allah itu Maha Adil" ^_^

maiyah said...

Salam adik huhu tenet akak nih cam kuye2.. lame benar nak tnggu nampak n3 tu, nmpak gambar kunci jer, biar akak teka.. kunci hilang ye heh heh memandai jer ek!, nanti akak bukak lagi

Amirah Tumin said...

salam..
to en.musafir...
betul3!!=)

Amirah Tumin said...

salam akak..
hehehe...
mmg tabik la kat akak.
teror nau akak menekanya..btul la kunci ilang,dia merajuk ngan saya asik lupa bawak dia g mane2..^-^